HOME | Moje túry - MY PEAKS | Novinky sú v RSS: Zillertal, Arco, Hohe Wand, Čo liezť na Peilsteine RSS

Ötztaler Alpen 12.-18. 8. 2002
časť 2. / -> časť 1.

Piatok 16. 8. Prechod na Brandenburger Haus 3277m. Už jedenástej máme túto krásnu prechádzku za sebou, a to je dobre, pretože sme dostali takmer posledné miesta (zostali štyri voľné). Na tejto chate sa nám páčilo najviac, mali sme všetko pohodlie, postele hneď vedľa zimnej kuchynky a večer nám zakúrili. V kuchyni pracujú dvaja Slováci, Jarka a Juro, takže sa máme s kým rozprávať. Chata je zatiaľ prázdna, kľud, slnečno. Po 835m prevýšenia máme oddychový deň. Večer stúpame na Dahmannspitze za chatou, odkiaľ je jedinečný výhľad na všetky strany.

Rofental Hintereisferner Kreuzkamm
Kesselwandferner Kesselwandferner Brandenburger Haus
Kreuzkamm Weißkugel cez okno
Kreuzkamm Weißkugel Weißseespitze
Glockturm Fluchtkogel

Sobota 17. 8. Weißkugel. Vstávame o štvrtej a keď vyjdem pred chatu, vidím našu galaxiu, hviezdy, ale po slnku ani stopy. Vyrážame o 5:15 ako prví, ešte za tmy. Ani vlastné lano si nepoznám. Je mierne pod nulou. Na lane pochodujú štyri mliečne prízraky. Sneh dobre drží, prepadávame sa len každých 10 krokov, ideme ako po asfaltke. O pol jedenástej sme na vrchole. Slnko strašne pečie, zo snehu je mokrá kaša. Cesta naspäť je od Vernaglwand utrpenie, každý tretí krok zapadáme po kolená. Našťastie sa trochu zamračilo. Vernaglwand je osadená pár isteniami, ale padajú v nej kamene. O pol piatej sme na chate (už nie prví) a pozeráme sa na neskôr prichádzajúcich. Vlečú sa, zapadajú, padajú - ako my predtým... Na slnku je 31, v tieni 13.

Weißkugel Weißkugel Weißkugel
Weißkugel Weißkamm Hauptkamm
qwerty naša trasa olovo

Nedeľa 18. 8. Fluchtkogel, Vent. Ráno vstávame pomerne neskoro, krátko pred šiestou. Po ceste vezmeme Fluchtkogel a cez Vernagthütte klesáme až do Ventu k autu. Na konci Guslarferner stačila chvíľa nepozornosti a qwerty (posledný na lane) po pás zapadol do trhliny. Vyhrabal sa sám, ale vraj je to fuška, keď človek trepe nohami vo vzduchu. Cesta späť bola pri slnečnom počasí príjemná, hoci ešte príjemnejšie by sa šlo na Wildspitze.

Weißkugel Glockturm Königspitze

Poznámky:

Náš program, časy a prevýšenie:

Oblasť okolo Ötztalu je obrovská, človek každý deň vidí niečo celkom iné, známe vrcholy a hrebene zo všetkých strán. Napriek nie veľmi veľkým prevýšeniam je dobrá kondícia podmienkou, pretože ruksak na chrbte váži podstatne viac než na jednodňovkách v Tatrách. Po ľadovcoch sa postupuje veľmi rýchlo - za predpokladu, že je chladno. V našom prípade len doobeda.