HOME | Moje túry - MY PEAKS | Novinky sú v RSS: Zillertal, Arco, Hohe Wand, Čo liezť na Peilsteine RSS

Großer Kesselgraben a Scheibwaldhöhe 19. 2. 2005

Zostava: Ľubo, Juro, Mišo, Maja a ja

Na zime je perfektné to, ako odlišné podmienky veľmi zmenia každú túru. Pred rokom sme sa v Kesselgrabene vozili ako na tobogane, teraz som robil kotrmelce a lyže mi zostali po viazania zapichnuté v snehu. Keby som nemal paličky, trčím tam doteraz (nedočiahol som na zem).

Großer Kesselgraben poskytuje z Höllentalu po Predigtstuhl najväčšie prevýšenie v širokom okolí a je vhodný takmer za každých lavínových podmienok a počasia, naviac technicky nenáročný - s výnimkou dneška. V doline boli na betón stvrdnuté lavínové zvyšky, prašan bol vyjazdený a pod ním veľmi rýchla škrupina. V úzkom žľabe je tak o zábavu postarané. ;-) Ale ak je veľa čerstvého snehu, podľa možnosti ťažkého, tak je to nenáročná túra. Nikdy tu nefúka, minimálne po útulnú chatku sa dá vyjsť aj keď sa na bielych planinách hore čerti ženia.

Siebenbrunnenkessel 20. 2. 2005

Zostava: Ľubo, Juro, Mišo, ja

Cesta začína z parkoviska v Preiner Gscheid a po chvíli ťahania sa po sánkovej dráhe prichádzame do niečoho, čo neviem pomenovať, ale stromy tu rastú riedko, je to široké, dosť vysoko, a skoro na všetky strany je to obklopené skalnými stenami, svahmi a žľabmi plnými snehu. Kotol siedmich studničiek.

Tak ako včera, aj dnes nás oblaky dobehli práve na vrchole. Ale nesťažovali sme sa, lebo podľa predpovede sme nemali vidieť vôbec nič, a na naše prekvapenie vôbec nefúkal vietor, ani hore. Zato slnko nám najmä ráno výdatne pieklo na lebky až po vrchol.

Karlgraben je pomerne široký a mierne strmý žľab, asi 30-35°. Stúpame kade-tade po tvrdom snehu a škrupine a tešíme sa, ako si nabijeme držk...ústa cestou dolu. Na vrchole, Heukuppe, sa dohadujeme na prídavku, severovýchodnom kotli. Vyplatilo sa. Od vrcholovej kadibudky bez dverí je to asi 200m severozápadne dolu kopcom a potom na severovýchod. Terén sa mení z vyfúkaných tráv na prašan po kolená. Prevej, ktorú vidno až pod ňou (bacha), obchádzame orograficky vpravo (sprievodca odporúča vľavo) a vychutnávame pekných 350 výškových metrov až po zasnežený salaš Ebneralm. Žľabom na pásoch k sedlu a cez Karlgraben dolu, škrupina drží a nie je to až také hrozné. Dávame si ešte žliabok naľavo od Waxriegelkamm, ale bez väčších radostí - zase tá tvrdá škrupina a hore mlieko.

Predigtstuhl 30. 3. 2013

Moji rodičia sa postarali o deti, my sme sa postarali o seba. Najskôr to vyzeralo na hmlu, v Kotli siedmich studničiek sa zrazu vyjasnilo. Vrchol však už prikrývala prichádzajúca fronta, prešli sme teda cez Predigtstuhl na druhú stranu kotla a zlyžovali slnečný, už dosť mäkký žľab.

Heukuppe 15. 2. 2014

Tohtoročná zima. Raz nasnežilo a prišla jar. Či je ešte sneh, nevedeli sme, ale riziko sa vyplatilo: minimum ľudí a snehu. :-) Toho druhého však predsa len bolo dostatok a lyže sme vážnejšie nepoškodili. Zlyžovali sme málo známu variantu do severovýchodného kotla k Ebnerhütte. Tu 26. januára došlo k slovenskej tragédii. Neviem, či prežili, ale z chatárovho rozprávania behali zimomriavky. Tým viac, že v rovnaký deň na západnej strane Raxu nad jeho domom v Altenbergu prišli o život dvaja Rakušania.